Z jakich systemów alarmowych korzystają obiekty biurowe?

Na rynku dostępnych jest obecnie wiele rodzajów systemów alarmowych. Mogą być one zarówno przewodowe, jak i bezprzewodowe, a także łączące obie możliwości. Każdy system składa się z centrali, która powinna być umieszczona w niewidocznym miejscu, sygnalizatora i czujek reagujących na różne bodźce. Dezaktywacja systemu zależy od rodzaju zamontowanego systemu oraz rozmieszczenia czujek. Wybór konkretnego systemu powinien być podyktowany specyfiką miejsca i rodzajem zagrożeń w nim występujących. Chcesz, by twoje biuro było zabezpieczone przed nieszczęśliwymi zdarzeniami? Dowiedz się, jakie systemy najczęściej stosują obiekty biurowe, by ochronić drogi sprzęt i ważne dokumenty znajdujące się w nim.

Nowoczesne biura wyposażone są w nowoczesne komputery, drukarki, skanery i inne urządzenia, które kuszą złodziei. To właśnie przed wtargnięciem niepowołanych osób bronią się właściciele obiektów biurowych. Kolejnym zagrożeniem, które może narazić firmę na duże straty, jest ogień. Dlatego tak ważna jest instalacja systemu przeciwpożarowego w budynku.

Jakie systemy stosowane są w biurach najczęściej?

Najbardziej popularnymi systemami przeciwwłamaniowymi stosowanymi w obiektach biurowych są systemy wykorzystujące czujki magnetyczne montowane w oknach, drzwiach, bramach (reagują przy każdej próbie otwarcia okna, drzwi, bram itd.), czujki akustyczne reagujące na hałas oraz detektory ruchu, które stanowią dużą grupę. Mogą one wykorzystywać rozmaite technologie. Najczęściej bazują na podczerwieni, czyli reagują na zmianę promieniowania podczerwonego emitowanego przez wszystkie obiekty, które mają wyższą temperaturę niż otoczenie. Nie reagują one jednak, jeśli obiekty ruchome wydzielają mało ciepła lub używają izolacji. Popularne są także systemy korzystające z kamer połączonych z detektorami ruchu w obrazie

Na rynku pojawiają się co chwilę nowości, na przykład czujki mikrofalowe, ultradźwiękowe lub system czujek zintegrowanych, w których po wyłączeniu jednej funkcji aktywują kolejne, informujące o wykryciu zagrożenia. Pojawienie się na rynku nowoczesnych rozwiązań nie zmniejsza popularności dawnych sprawdzonych metod. Każdy alarm powinien być dobrany indywidualnie do konkretnego miejsca. W specyficznych miejscach, gdzie znajdują się pomieszczenia zamknięte, na przykład sejfy, stosuje się także czujniki reagujące na zmianę ciśnienia, która pojawia się po jego otwarciu lub czujniki dostępu montowane na zamkach. 
Odrębną grupę systemów alarmowych stanowią systemy przeciwpożarowe. Detektory ognia stosowane w biurach można podzielić na cztery grupy:

  • optyczne czujniki dymu – światło podczerwone emitowane przez diodę LED zostaję rozproszone, kiedy pojawia się dym, powodując zmiany w oświetleniu detektora i reakcji czujki;
  • onizacyjne czujki dymu – alarm uruchamia się pod wpływem połączenia się zjonizowanych cząstek powietrza z dymem;
  • półprzewodnikowe detektory dymu – włączają alarm w reakcji na reakcje chemiczne z substancjami zwartymi w dymie
  • detektory termiczne – nie reagują na dym, ale uruchamiają się pod wpływem ciepła wydzielanego w trakcie pożaru.

Systemy są uzbrajane i rozbrajane za pomocą ustalonego kodu. Współczesne systemy alarmowe, mimo zastosowanie nieraz bardzo skomplikowanych elementów, są łatwe w obsłudze. Często dają też możliwość zdalnej kontroli nad obiektem, dzięki czemu możesz spokojnie udać się na wakacje, mając poczucie, że nadal trzymasz rękę na pulsie. 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.